Sunday, February 23, 2014

Pauk, Bubica i vjetrovi - Branko Ćopić

Pauk, Bubica i vjetrovi - Branko Ćopić

Bilješke o piscu:
Branko Ćopić je rođen 1. siječnja 1915. godine u selu Hasanima kod Bosanske Krupe, Bosna i Hercegovina. Pisao je dječje i priče za odrasle.

Kratak sadržaj:
Stari pauk je počeo plesti mrežu ispod niske strehe jednog starog hangara. Planirao je svojom mrežom zakloniti sunce i da tako ljudi sjede u mraku. Crna bubica se usprotivila njegovoj nakani i objasnila mu da je život ljudi, biljaka i životinja najsretniji za vrijeme sunčanih dana. To pauk nije shvatio, jer za njega je prava radost život u mraku gdje plete svoje mreže.

Bubica je kasnije razmišljala kako da spasi nebo i da zaštiti sunce. Krenula je u potragu za prijateljem koji će onemogućit pauku da ostvari svoj plan. Naišla je na bumbara i ljubazno mu se obratila za pomoć. Iako se hvalio svojom odjećom i junaštvom, on nije prihvatio da pomogne bubici. Ona nije imala uspjeha ni u daljoj potrazi, jer su se svi plašili pletača mreže. Čak je i ponosni jelenak odustao od borbe s tim čudovištem.

Umorna od brige, bubica se skloni pod list lipe i čula nečiji tanki glasić. Ljubazno je razgovarala sa nevidljivim stvorenjem. To je bio vjetar Noćnik koji je shvatio bubicu i uz pomoć Velikog Vjetra, njegovog rođaka, spasio ljude i životinje od mraka.

Veliki Vjetar je prohujao preko brežuljka i streha i procjepa paukovu mrežu, a da to bubica nije ni osjetila, jer je čvrsto spavala. Kada je ujutro potražila pauka, njega nije bilo. Iznenađena bubica je glasno razmišljala što se s njim dogodilo. Jutarnji Povjetarac joj je objasnio što se dogodilo zlobnom pauku, a što je nju učinilo sretnom i veselom.

Vrijeme radnje:
Danju i noću.

Mjesto radnje:
Stari hangar, šuma, list.

Likovi:
Pauk, bubica i vjetrovi.

Opis likova:

Pauk:
Pletač mreže, čuveni razbojnik, smrknuti lovac, srdito gunđalo.

Bubica:
Mala bubica tvrdih krila, siromašna, bez kuće i zavičaja, uplašena od pauka, tužna i zabrinuta zbog paukovih planova.

Vjetrovi:
Nevidljivi spasioci.

No comments:

Post a Comment